Σας παρακαλώ μην αναδημοσιεύετε τις πληροφορίες σε άλλους διαδικτυακούς χώρους! Ευχαριστώ!

Αρχική σελίδα

Αναγνώστες

Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010

Η πειθώ στη διαφήμηση


Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Διαφήμιση είναι η μορφή μιας πληρωμένης δημόσιας ανακοίνωσης, που έχει σκοπό να προωθήσει την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, να υποστηρίξει μια ιδέα ή να προκαλέσει ορισμένα αποτελέσματα, που επιθυμεί ο διαφημιζόμενος.

(Encyclopedia Britannica)


Σκοπός της Διαφήμισης:

          Η διαφήμιση αποσκοπεί στην προβολή και γνωστοποίηση στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό των ιδιοτήτων κυρίως προϊόντων-υλικών ή πνευματικών- αλλά και προσώπων ή ιδεών. Πρόκειται για μια επιχειρησιακή διαδικασία που έχει ως στόχο την κατανάλωση, το εμπορικό όφελος ή και κάποιες άλλες ωφέλειες, όπως συμβαίνει, λόγου χάρη, με την προβολή μηνυμάτων για κοινοφελείς σκοπούς ή για την προστασία του περιβάλλοντος.

Η διαφήμιση ως επικοινωνιακή πράξη
          Με τη διαφήμιση συντελείται μια επικοινωνιακή διαδικασία, βασικά συστατικά της οποίας αποτελούν τα ακόλουθα:

·         πομπός: (ο επιχειρηματίας/παραγωγός και ο διαφημιστής)
·         δέκτης: το καταναλωτικό κοινό
·         μήνυμα: (το περιεχόμενο που διαχέεται μέσω του διαφημιστικού κειμένου)
·         επικοινωνιακός δίαυλος: (ΜΜΕ, κινηματογράφος, αφίσες, φέιγ-βολάν, ταμπέλες, ακόμα και το ίδιο το άτομο)
                  
Προϋποθέσεις ενός επιτυχημένου διαφημιστικού μηνύματος
          Για να είναι η διαφήμιση αποτελεσματική και να πετυχαίνει τον επιδιωκόμενο στόχο, δηλαδή να πειστεί ο δέκτης και να αγοράσει το προβαλλόμενο προϊόν, πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις, και να είναι η διαφήμιση σύμφωνη με κάποιες προδιαγραφές. Βασικές προϋποθέσεις και προδιαγραφές είναι:

1. Να γνωρίζει ο πομπός τα δεδομένα της επικοινωνιακής κατάστασης:
·         ως προς το διαφημιζόμενο προϊόν, δηλαδή τις ιδιότητές του, τα πλεονεκτήματά του έναντι άλλων παρόμοιων προϊόντων, κ.τ.λ.
·         ως προς το δέκτη, δηλαδή το φύλο, την ηλικία, τις προτιμήσεις του, την αγοραστική του συμπεριφορά κ.τ.λ.

2. Να στηρίζεται η διαφήμιση σε ένα διαφημιστικό πρόγραμμα που αναλύει την επικρατούσα κατάσταση στην αγορά και στηρίζεται στη συγκέντρωση, ταξινόμηση και αξιολόγηση των πληροφοριών σχετικά με:
·         το προϊόν
·         τα κανάλια διανομής
·         την προώθηση του προϊόντος
·         την τιμολογιακή πολιτική
·         την αγορά
·         τους καταναλωτές
·         τον ανταγωνισμό
·         το φυσικό, οικονομικό, πολιτικό και νομικό περιβάλλον, δηλαδή όλους τους παράγοντες που διαμορφώνουν το επικοινωνιακό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί η διαφήμιση

3. Να προσελκύει την προσοχή του δέκτη.

4. Να προκαλεί το ενδιαφέρον του δέκτη.

5. Να δημιουργεί την επιθυμία αγοράς του εν λόγω προϊόντος.

6. Να οδηγεί στην αγορά του προϊόντος.


Χαρακτηριστικά διαφημιστικού λόγου:


Μορφές διαφημιστικών μηνυμάτων.

1. Μήνυμα που αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο: χωρίς προλόγους και περιττές εξηγήσεις. Έχουμε δηλαδή άμεση αντίληψη του προβαλλόμενου προϊόντος.

π.χ.: Δώσε λίγο αίμα και σώσε ζωές.

2. Αφηγηματικό μήνυμα: χρησιμοποιείται η αφήγηση μιας σύντομης ιστορίας, η εξιστόρηση ενός περιστατικού ή επιδεικνύεται ένα προϊόν.

π.χ.: Κοίταξε το ρολόι της. Ευτυχώς υπήρχε χρόνος για ένα καλό πρωινό πριν ξεκινήσει για τη δουλειά της. Ακολούθησε τη συνήθεια που είχε αποκτήσει. Έβαλε στο τραπέζι αυγά βραστά, φρυγανιές και μαρμελάδα. Τώρα όμως είχε κάτι πιο νόστιμο και πιο ωφέλιμο: το νέο χυμό καρότου!

3. Μήνυμα μονολόγου ή διαλόγου, στο οποίο συνήθως παρουσιάζεται η μαρτυρία ενός ειδικού ή κάποιου καταναλωτή για τα πλεονεκτήματα του προϊόντος.

π.χ.: «Είμαι συλλέκτης έργων τέχνης και προσπαθώ να τα προστατέψω από φθορές και αλλοιώσεις. Με τα κλιματιστικά KLIMATEX εξασφαλίζω τις ιδανικές γι’ αυτά συνθήκες!»

4. Μήνυμα που εξηγεί μια εικόνα, δηλαδή λεζάντα.



Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΕΙ
(Υπουργείο Πολιτισμού/Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης)


5. Μήνυμα που στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα: Ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας με λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις/φράσεις, χρήση του χιούμορ, της υπερβολής, της έκπληξης.
 


π.χ.: Έπιπλα ΟΙΚΟΣ. Αρμονική συνύπαρξη τέχνης και τεχνικής. Το τελειότερο ΟΙΚΟΣύστημα. Ένα με σας, ένα με το χώρο σας, ένα με τις απαιτήσεις σας.

6. Μήνυμα που παραθέτει επιχειρήματα.

π.χ.: Κάθε γνήσιο ανταλλακτικό της εταιρείας μας ελέγχεται σχολαστικά στα εργαστήριά μας. Έτσι, εξασφαλίζεται η ασφάλεια, η σωστή λειτουργία και η διατήρηση της υψηλής ποιότητάς του. Προσοχή λοιπόν στις απομιμήσεις.


Τρόποι/μορφές διαφημιστικής πειθούς

1. Επίκληση στην αυθεντία: Ο διαφημιστικός λόγος ενισχύεται και αποκτά αξιοπιστία με τη χρησιμοποίηση επιφανών προσώπων στα διαφημιστικά μηνύματα. 

π.χ.: 

 Ο Fabio Cannavaro φοράει εσώρουχα Dolce & Gabbana (εντάξει, το παραδέχομαι, έχω κι εγώ τις αδυναμίες μου...)


2. Επίκληση στο συναίσθημα: γίνεται προσπάθεια των διαφημιστών να διεγείρουν συναισθηματικά τους δέκτες προκειμένου να πετύχουν την προσέγγισή τους.

π.χ.: Το παιδί σας χρειάζεται εφόδια για την επιβίωση σ’ έναν ανταγωνιστικό κόσμο. Εξασφαλίστε τις σπουδές του με το φοιτητικό δάνειο της τράπεζάς μας.

3. Επίκληση στη λογική: χρήση επιχειρημάτων και τεκμηρίων για την προσέλκυση των καταναλωτών.

π.χ.: Όταν τα ανταλλακτικά δεν είναι γνήσια, είναι επικίνδυνα. Γι’ αυτό, όταν αγοράζετε ένα ανταλλακτικό για το αυτοκίνητό σας, κύριο κριτήριο δεν πρέπει να είναι η τιμή, αλλά η γνησιότητά του. προσοχή στις απομιμήσεις. Προτιμάτε ανταλλακτικά HERMES.


4. Επίκληση στο ήθος του πομπού: Συνήθως μια εταιρεία παρουσιάζει την πολυετή παρουσία της στην αγορά και τη δραστηριοποίησή της σε πολλές χώρες του κόσμου, για να παρουσιάσει τα προϊόντα της ως αξιόπιστα.

π.χ.: Η εταιρεία μας, με παρουσία 60 ετών στην ελληνική αγορά και δραστηριοποίηση σε 80 χώρες του κόσμου, σας παρουσιάζει το νέο προϊόν....

Μέσα/τεχνικές διαφημιστικής πειθούς

1. Συνειρμός ιδεών: πρόκειται για μία διαδικασία κατά την οποία οι παραστάσεις συνδέονται μεταξύ τους στη συνείδηση του ατόμου και, όταν μία από αυτές ανακληθεί στη μνήμη, τότε είναι δυνατόν να παρασύρει μαζί της και τις άλλες παραστάσεις.
 

π.χ.: Τα τσιγάρα Marlboro έχουν συνδεθεί στη σκέψη μας με τον ανεξάρτητο, αρρενωπό καουμπόη και τις εικόνες της υγιεινής και ηρωικής ζωής της «Άγριας Δύσης» που παραπέμπουν στη γοητεία της περιπέτειας και της ανεξαρτησίας.
 


 
2. Αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος: στόχος σ’ αυτή την περίπτωση είναι η άσκηση πειθούς στον καταναλωτή με την καταγραφή των γνωρισμάτων που διακρίνουν ένα προϊόν.

π.χ.: Σε διαφημιστική καταχώριση διαβάζουμε : «Το νέο HIACE : με κινητήρες EURO στα 2500 κυβικά και ιπποδύναμη μέχρι και 117 άλογα. Με μονή ή δίφυλλη πίσω πόρτα και μακρύ ή κοντό σασί. Με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλό κόστος χρήσης. Με στάνταρ ABS και αερόσακο οδηγού…»

3. Λανθάνουσα αξιολόγηση: πρόκειται για μήνυμα που υποβόσκει, που «κρύβεται» ή μεταδίδεται χωρίς να γίνεται άμεσα αντιληπτό από το δέκτη, ένα μήνυμα που δεσμεύει, «παγιδεύει» το δέκτη.

π.χ.: Οι έξυπνοι οδηγούν RENAULT...


Η γλώσσα της διαφήμισης

          Βασικό κριτήριο της αξιολόγησης του βαθμού στον οποίο μια διαφήμιση μπόρεσε να μεταδώσει στο δέκτη το μήνυμά της σχετικά με το προϊόν είναι ο βαθμός στον οποίο κατόρθωσε να τον πείσει. Γι’ αυτό, η χρήση απλής και κατανοητής γλώσσας αλλά και εκφράσεων της καθημερινής ομιλίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαμόρφωση και τη μετάδοση ενός μηνύματος.

Μια διαφήμιση μπορεί να αποτελείται:

α) από μια επικεφαλίδα
β) από το κυρίως κείμενο
γ) από κάποιο σύνθημα

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της γλώσσας του διαφημιστικού λόγου είναι τα ακόλουθα:

1.     Σύνταξη: Ο διαφημιστικός λόγος είναι φαινομενικά ατημέλητος, πεζολογικός, χωρίς συνοχή, ενότητα και επιχειρηματολογία, όμως στην πραγματικότητα είναι περίτεχνα οργανωμένος. Το διαφημιστικό κείμενο μιμείται τον προφορικό λόγο, προκειμένου να φανεί ως φυσική κι όχι προσχεδιασμένη επικοινωνία. Επιπλέον, ο λόγος της διαφήμισης οφείλει να είναι επικοινωνιακός: να «λέει πολλά» με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις.

2.     Λεξιλόγιο: σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις, νεολογισμοί, ξενικοί τύποι αλλά και χρήση καθημερινών λέξεων/εκφράσεων

3.     Πληθωρικός λόγος: κατάχρηση συνωνύμων, αλόγιστη παράθεση επιθέτων ή επιρρημάτων, πλεονασμός παραθετικών, «λεκτικά τέρατα».

4.     Ελλειπτικός λόγος: παράλειψη άρθρων, συνδέσμων, προθέσεων, ρημάτων, προκειμένου να δηλωθεί οικειότητα και φυσικότητα στην έκφραση.

5.     Αξιολογικός λόγος: απόπειρα να ταυτιστεί το προϊόν με μια ιδέα, μια αξία, πολυσημία, αδιαφανείς έννοιες, ευφημισμοί, υπαινικτική χρήση της γλώσσας, χρήση λέξεων με ηθική διάσταση.

6.     Συνθηματολογικός λόγος: μήνυμα με ρυθμό, ομοιοκαταληξία, παρήχηση, αναγραμματισμό, κ.α.

7.     Λογοπαίγνια: χρήση του χιούμορ, της υπερβολής και της έκπληξης, τροποποίηση γνωστών ρητών και φράσεων.

8.     Αποκλίσεις από τη γλωσσική νόρμα: ασυνταξίες, σολοικισμοί, ασάφειες, παραδοξολογία.

9.     Διατύπωση: βεβαιωτική, δεοντολογική ή θαυμαστική.

10. Γραμματικοί τύποι:
·         Ρηματικός χρόνος: κυρίως Ενεστώτας και Μέλλοντας.
·         Έγκλιση: προστακτική (περισσότερο με την έννοια της σύστασης και όχι της προσταγής), οριστική (που δηλώνει το πραγματικό, το βέβαιο)
·         Πρόσωπο-αριθμός: β’ ενικό, α’ - β’  πληθυντικό (για να επιτευχθεί οικειότητα, αμεσότητα)

11. Σχήματα λόγου:
·         επανάληψη που επιβεβαιώνει τις ιδιότητες του προβαλλόμενου προϊόντος, ενώ παράλληλα δίνει την εντύπωση του αυθόρμητου, ανεπιτήδευτου λόγου.
·         μεταφορά, παρομοίωση, συνυποδήλωση.
·         χιαστό σχήμα.
·         ρητορικές ερωτήσεις.


Γλωσσική αξιολόγηση της διαφήμισης

Κατά την αξιολόγηση της διαφήμισης πρέπει να προσέχουμε:

·         το λεξιλόγιο
·         το είδος των προτάσεων που χρησιμοποιούνται (κρίσεως, επιθυμίας, ερωτηματικές ή επιφωνηματικές)
·         τα μέρη του λόγου και τους γραμματικούς τύπους (ρήμα: χρόνο, έγκλιση, αριθμό, πρόσωπο κ.τ.λ.)
·         τα σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, αντιθέσεις, ασύνδετα, πολυσύνδετα, υπερβολές)
·         τη σύνταξη (ενεργητική-παθητική)
·         το ρυθμό και την ηχητική της φράσης
·         τα σύμβολα


Ο ρόλος των συμβόλων

          Πολλές φορές η διαφήμιση είναι σύνθετη. Αποτελείται από κείμενο και εικόνα. Η εικόνα αποτελείται από διάφορα στοιχεία που έχουν κατά κανόνα συμβολική σημασία και σχετίζονται με το διαφημιζόμενο προϊόν. Κάτω από τα στοιχεία της εικόνας λανθάνει το διαφημιζόμενο μήνυμα.


Το Slogan στη διαφήμιση

          Η λέξη slogan, κέλτικης καταγωγής, σημαίνει κραυγή μάχης. Το slogan συμπύκνωση ή επικεφαλίδα του κειμένου της διαφήμισης, με τρόπο που υποβοηθά την απομνημόνευση. Γι’ αυτό θεωρείται σημαντικός παράγοντας μιας αποτελεσματικής διαφήμισης. Μπορεί να έχει προγραμματιστεί και σχεδιαστεί, αλλά μπορεί να είναι και αυθόρμητο, να βγαίνει δηλαδή τυχαία μέσα από την ανάπτυξη του μηνύματος. Για να πετύχει το στόχο του, πρέπει να είναι σύντομο, ρυθμικό, κάποιες φορές να ομοικοταληκτεί, να χρησιμοποιεί παρήχηση ορισμένων γραμμάτων, κι ακόμη να προτρέπει ή να παροτρύνει για την αγορά.


π.χ.: Λούσου με Ultrex και θα δεις!
Να φύγετε, να πάτε αλλού!



Αθέμιτη και παραπλανητική διαφήμιση
         
          Μια διαφήμιση χαρακτηρίζεται αθέμιτη όταν είναι αντίθετη προς τα χρηστά ήθη ή τους θετούς νόμους ή προς τον κώδικα διαφημιστικής δεοντολογίας και οδηγεί σκόπιμα ή μη στα εξής συμπεράσματα:

1.     Την πρόκληση ή εκμετάλλευση των αισθημάτων φόβου του δέκτη.
2.     Την πρόκληση μειωτικών ή προσβλητικών διακρίσεων σχετικά με το φύλο, τη φυλή, το θρήσκευμα, την ηλικία, κ.τ.λ. και την παρουσίαση δεκτών που διαθέτουν ορισμένα γνωρίσματα ως «ανωτέρων» από τους άλλους που δεν τα διαθέτουν.
3.     Την εξώθηση ατόμων σε βίαιες, εγκληματικές και εν γένει αντικοινωνικές πράξεις.
4.     Την εκμετάλλευση της απειρίας και της ευπιστίας ορισμένων κατηγοριών δεκτών.
5.     Την άσεμνη παρουσίαση του ανθρώπινου σώματος ως σεξουαλικού αντικειμένου.
6.     την προσβολή της προσωπικότητας μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων προσώπων, που διαθέτουν ειδικά χαρακτηριστικά (κυρίως φυσικά ή διανοητικά ελαττώματα).


Μια διαφήμιση θεωρείται παραπλανητική όταν με πράξεις ή παραλείψεις της ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο προκαλεί -ή ενδέχεται να προκαλέσει- στους δέκτες το σχηματισμό μιας εσφαλμένης εντύπωσης (πλάνης) για το προβαλλόμενο προϊόν, με αποτέλεσμα να επηρεάσει -άμεσα ή έμμεσα- την οικονομική συμπεριφορά τους ή να βλάψει οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο παράγει ή εμπορεύεται παραπλήσια προϊόντα ή υπηρεσίας[1]. Μια διαφήμιση είναι παραπλανητική όταν:

1.     Χρησιμοποιεί πρόσωπα, τα οποία εμφανίζονται να διαθέτουν κάποια συγκεκριμένη ιδιότητα (συνήθως επιστημονική) προκειμένου να προσδώσουν βαρύτητα αυθεντίας στο διαφημιζόμενο προϊόν, χωρίς, όμως, να διαθέτουν τα πρόσωπα αυτά τη συγκεκριμένη ιδιότητα στην πραγματικότητα.
2.     Η πειστικότητά της στηρίζεται στην ιδέα ότι η τεχνολογία ή η επιστήμη ορισμένης χώρας, άλλης από τη χώρα προέλευσης, είναι άμεσα ή έμμεσα δηλωτικές της ποιότητας των διαφημιζόμενων προϊόντων,
3.     Εμφανίζεται με τη μορφή δημοσιογραφικής έρευνας, σχολίου ή επιστημονικής ανακοίνωσης, χωρίς να δηλώνεται ρητά και ευδιάκριτα ότι πρόκειται για διαφήμιση, ή περιέχει επιστημονικούς όρους ή ιδιωματισμούς, αποτελέσματα ερευνών ή περικοπές κειμένων επιστημονικού ή τεχνικού χαρακτήρα με σκοπό να προσδώσει στη διαφημιστική ανακοίνωση επιστημονική βάση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
4.     Έχει τη μορφή γκρίζας διαφήμισης. Γκρίζα διαφήμιση είναι η διαφήμιση που προβάλλεται έμμεσα, συγκαλυμμένα, όχι στα πλαίσια του προβλεπόμενου διαφημιστικού χρόνου ή χώρου, αλλά παρεμβάλλεται κατά τη διάρκεια της κανονικής ροής ενός προγράμματος (π.χ. ως στοιχείο του σεναρίου μιας κινηματογραφικής ταινίας)


π.χ.: Παραπλανητική είναι μια διαφήμιση που παρουσιάζει κάποιον ντυμένο με στολή γιατρού χωρία να είναι (είναι δηλαδή ηθοποιός ή μοντέλο), να χρησιμοποιεί ιατρική ορολογία, να αναφέρει τίτλους σπουδών του (που δεν έχει), και με ανάλογο περισπούδαστο ύφος να προβάλλει ένα καινούριο φάρμακο.



Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μορφές διαφημιστικού μηνύματος
Μορφές πειθούς[2]
Μέσα/τεχνικές πειθούς

1. Μήνυμα που αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο

2. Αφηγηματικό μήνυμα

3. Μήνυμα μονολόγου ή διαλόγου

4. Μήνυμα που εξηγεί μια εικόνα, δηλαδή λεζάντα.

5. Μήνυμα που στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα

6. Μήνυμα που παραθέτει επιχειρήματα

1. Επίκληση στην αυθεντία

2. Επίκληση στο συναίσθημα

3. Επίκληση στη λογική

4. Επίκληση στο ήθος του πομπού

1. Συνειρμός ιδεών

2. Αναλυτική περιγραφή ιδιοτήτων

3. Λανθάνουσα αξιολόγηση

4. Παράθεση επιχειρημάτων (λογικών ή σοφιστικών)

5. Διέγερση του θυμικού του δέκτη και πρόκληση συγκεκριμένης συναισθηματικής αντίδρασης

6. Μαρτυρίες ειδημόνων ή δημοφιλών προσώπων.
Προσοχή! Δεν ξεχνάμε να σχολιάζουμε τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί το διαφημιστικό μήνυμα!



















[2] Στο σχολικό βιβλίο δε γίνεται διάκριση ανάμεσα στις μορφές και στα μέσα/τεχνικές της πειθούς. Αναφέρονται όλα ως μέσα/τεχνικές πειθούς συγκεκριμένα τα εξής: α) συνειρμός ιδεών, β)Αναλυτική περιγραφή ιδιοτήτων, γ) επίκληση στην αυθεντία, δ) επίκληση στο συναίσθημα, ε) επίκληση στη λογική και στ) λανθάνοντα αξιολογικό χαρακτηρισμό.


[1] Ο νόμος επιτρέπει υπό ορισμένες προϋποθέσεις τη συγκριτική διαφήμιση, δηλαδή τη διαφήμιση που προσδιορίζει άμεσα ή έμμεσα ή υπονοεί την ταυτότητα συγκεκριμένου ανταγωνιστή ή των αγαθών ή υπηρεσιών που εκείνος προσφέρει, εφόσον το διαφημιστικό μήνυμα συγκρίνει με αντικειμενικό τρόπο τα ουσιώδη, συναφή, επαληθεύσιμα και επιλεγμένα με αμεροληψία χαρακτηριστικά ανταγωνιστικών αγαθών ή υπηρεσιών.

 

Related Posts :



10 σχόλια:

  1. Εξαιρετικά χρήσιμο άρθρο, σ'ευχαριστούμε! Δίνω Πανελλήνιες εξετάσεις μετά από χρόνια και λόγω περιορισμένου χρόνου έψαχνα να βρω τη θεωρία συμπυκνωμένη. Το blog σου έπεσε σα μάννα από τον ουρανό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να είσαι καλά και καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. pragmatika den exw logia! dinw aurio panellhnies kai den kanw oute frodisthrio oute exw kapoio vohthima kai etsi den gnwrizw polla gia thn ekthesh.
    to diko sas site me vohthaei apisteuta auth th stigmh afou diavazw apo edw ta themata kai ta katalavainw polu kala antitheta me alla site h akomh kai to sxoliko vivlio.
    Euxaristw polu!! :D
    kristi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να είσαι καλά κούκλα μου! Ελπίζω να τα πήγες καλά σήμερα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή επιτυχία να έχεις, ελπίζω να έγραψες καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάρα μα πάρα πολύ καλή δουλειά! Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το μουνι σ μαλακα γτ δεν αφηνεις να τα αντιγραψουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. παρτο πριντ σκρην τορα μαλακα

      Διαγραφή
    2. σταματηστε να χρησιμοποιειτε τη λεξη μαλακας σε καθε σας προταση παλιομαλακες

      Διαγραφή